torsdag 28 februari 2013

heldag och helhet

Idag har jag en heldag utan min fina familj. Först en arbetsdag, hua så fort dagarna går när man bara jobbar en dag i veckan, strax väntar fika på stan innan BRIS bjuder till föreläsning om "att samtala med barn och unga". Jag är inte hemma förrän två små myror sover och det känns konstigt att vara utan dem en hel dag. Men sån är verkligheten och då får man passa på att njuta av det man gör istället.

När jag får beställningar på tavlor med namn på tycker jag det är så roligt att se vad föräldrar döper sina barn till. Ofta passar namnen så bra tillsammans och det är faktiskt en härlig känsla att trycka ett par namn på en tavla och veta att dessa namn respresenterar en familj, några individer som hör ihop, som är en helhet tillsammans. Utan att egetligen veta något om personerna alls. Hur denna helhet ser ut kan ju såklart variera i form och antal men barn är fantastiska på att skapa en helhet!

Här är exempel på en helhet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar