söndag 3 mars 2013

solenergi

Vasaloppsdagen bjuder enligt tradition på brunch hos min faster. Så även detta år. Det känns alltid lika bra att sitta och mumsa på pannkakor, bacon, smoothie, frukter och goda mackor medan de flitiga slitier ut sig i fyra timmar i skidspåret. Som oftast lyser solen med sina strålar denna dag och efter målgång brukar vi då förlytta oss till altanen och solstolarna. Idag var det minst 20 grader i solen på altanen, inte en vindpust och det gick att sitta i bara linnet en stund. Som man längtar till sommaren nu.

Väl hemma blev det röjande på vår egen altan, hackade bort den sista isen och sopade bort snön. Snart ska vi nog kunna smaska mellamål efter dagis i eftermidagssolen.

I morgon är ny vecka och den innebär massor med roligheter för mig. Roligheter utan min familj och som alltid så längtar man och längtar när man ska göra något skoj själv men när det närmar sig så smyger lite ångest på och jag får lite ont i magen när jag tänker på att jag ska vara borta från mina myror och man i tre nätter. Så länge har jag inte varit ifrån något av barnen innan. Två nätter är det längsta så vi får väl se hur jag fixar detta... (gissar att det kommer gå helt galant).

I veckan är ni också några som får leverans av tavlor. Jag hoppas ni blir nöjda. Här är exempel på en av de som går med posten i morgon.


1 kommentar:

  1. Rekommenderar den såå, helt underbar i mjuk och följsam ull! :D Den är nog normal i storlek, tycker det är så svårt att svara på men jag har M på min och det brukar jag allt som oftast ha på jackor, ibland S, men eftersom att magen och extrakilona nu får plats så är den ju kanske lite rymlig (den är ju lite "utsvängd" så det är ju pga det), men ja, den satt lika fint även innan magen blev stor - är du lång så behöver du nog en M för att få lite extra arm också för det är inte jättelånga armar :D

    Kram och tack själv!

    SvaraRadera