torsdag 21 mars 2013

fokusera

Idag är det torsdag, dax för mig att fokusa. Min jobbag, måste kicka igång hjärnan och vara lite effektiv. Måste få många saker gjorda, sorterade och ordnade. Det är lite svårt ibland att komma igång, jag måste liksom tänka lite extra innan jag kan avsluta något, dubbelkolla att jag inte glömt eller att jag gjort fel. Det är lyxigt att kunna jobba en dag i veckan när jag är mammaledig, lyxigt att få känna sig riktigt behövd inte bara hemma hos familjen och mina barn utan även på jobbet. Att få gära andra saker som också är viktiga, på ett annat sätt. Jag gillar det och är väl lite ego som behöver det också.

Nu ska jag pausa en stund och gå på lunchdate med en av mina vänner. Det är också en torsdagslyx som jag unnar mig när jag jobbar. Lunchdate med vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar