tisdag 9 april 2013

en ny dag

Varje dag är en ny dag, jag skojar inte! Ibland är det bra och ibland är det mindre bra.

I lördags väcktes vi av att grannen höll på att kapa träd. De knackade på hos oss och frågade om en hassel som står på vår tomt men som liksom mest hänger ner över deras. De undrade om de fick ta ner den och jag sa att självklart kan ni ta ner det som stör er. C och jag stor i fönstret och såg hur de gick in till oss och liksom kapade hela trädet, allihopa, inget kvar. Jag tror att jag missförstod dem lite men ganska snabbt var det liksom försent att göra något åt. Jag skickde ut C lite snabbt och bad honom prata med dem men det slutade bara med att han hjälpte dem.

Lite i farten av detta, när det visade sig att grannens pappa är expert på att fälla träd, så kapade vi vår 30 meter höga björk på mitten, eller hälften kanske man skulle säga. Männen i samlingen var inte helt övertygade om att det skulle bli snyggt men jag sa att om det blir fult så kan vi ju ta ner hela björken, vilket är Cs önskan. Men visst blev det som undertäcknad trodde och resultatet blev alldeles strålande. Nu har vi inte längre världens monsterträd på tomten och i höst kommer vi bara ha hälften så mycket löv att kratta. Perfekt.

Hela dagen gick åt till att fixa i trädgården och vi hade tokigt mycket energi och solen lös och det var typ nästan 10 grader varmt vilket känns som värsta sommarvärmen i förhållande till vad det varit på sista tiden. Nöjda gick vi in och var laddade för att fixa även hela söndagen då vi inte hade några speciella planer. Men tack nej. Det var ju svinkallt och ingen energi fanns alls. Typiskt att det kom en ny dag och att den inte alls var lika bra som dagen innan.

Tänk att få vara trollslända och inte behöva bry sig om det. Det är bara att gilla dagen som är och inte behöva fundera på nästa.



För att trösta mig skickade jag ett meddelande till Indredningfrun och frågade om hon kunde komma förbi på en kaffe någon dag snart och skänka lite trädgårdsinspiration. Och vi kvinnor stöttar alltid varandra. Det är så härligt.

I morgon åker jag till Göteborg och då bli det jobb och mässa i tre dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar