torsdag 4 april 2013

ingen inredningsbloggare



Jag är ingen inredningsbloggare, kommer aldrig bli någon heller men idag bjuder jag på mina tulpaner i hallen bara för att de gör mig glad. Jag längtar efter våren och tulpanerna ger mig hopp.
Vi planterade lite tomater idag, känns också lite vårigt. Vi brukar vara bra på det så vi hoppas det blir många även i år. Det blev dock lite senare än vanligt men det ska nog inte spela någon roll. Myran fick plantera en egen kruka i år också. Det är ett tips till er med barn, tomater funkar nämnligen att stoppa ner hela i jorden. Vi gör bara lite små snitt i en körsbärstomat och sen får hon själv trycka ner den i kruka och sköta vattningen. Det blir väldigt pedagogiskt för barn att man planterar en tomat och upp kommer en tomat. Ja ni fattar.

Jag har ju avslöjat tidiagre att jag håller på med en stor tavla till min lillebror, man kan väl säga att det inte direkt går framåt med den just för tillfället. Jag har börjat att mäta och räkna bokstäver och det är ju alltid en början. Nu är det bara det roliga kvar och kanske att jag kan börja trycka i morgon kväll när C ändå är borta och barnen sover. Jag lovar iallafall en bild så snart jag är igång.

I övrigt var vi på vårdcentralen idag igen med lillmyran, jag kanske nämnde innan att hon haft öroninflammation. Sista två nätterna har hon sovit dåligt igen och vart mycket ledsen vilket är olikt henne. Jag fick en känsla att det inte gett med sig trots att hon ätit pencillinet som hon ska. Och visst hade mammainstinken rätt. Inflammationen är kvar på båda öronen så det blir en ny kur med nytt pencillin och så hoppas vi på det bästa. Nog om det. Inget att göra åt, vi tar nya tag.

Jag har jobbat idag, det är ju torsdag. Insåg att jag har en del att förbereda inför nästa vecka som är jobb all dagar, mer eller mindre. Men jag är alltid ute i sista stund så förvånad är jag inte. Och garanterat inte mina kollegor heller. Jag får planera klart i huvudet och det blir mist lika bra! Är det bara jag som gillar att vara ute i sista sekund, jag liksom triggas av det, konstigt nog!

Nu ska jag njuta det sista av denna torsdag i soffan.

Ta hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar